ΤΟ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΝΕΓΑΚΗΣ

OrthodoksosTyposNP-7-620x264

 

ΤΟ ΑΞΙΟΛΟΓΟ ΣΧΟΛΙΟ ΤΗΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΝΕΓΑΚΗΣ ΟΠΟΥ ΚΑΤΕΝΟΗΣΕ ΒΑΘΥΤΑΤΑ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥ «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ»

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Δείτε το εδώεδώ και εδώ σε PDF και DOCS.

Η κυρία Αναστασία Μενεγάκη από την Κρήτη, μου είναι παντελώς μία άγνωστη κυρία κατ΄οψιν και εν Χριστώ αδελφή. Ακόμη όμως να επικοινωνήσουμε τηλεφωνικώς, αν και τις το οφείλω σε κάποια ετεροχρονισμένη φάση, διότι, είναι μία συστηματική σχολιάστρια και διακριτική κριτικός των κειμένων μου.

Υπάρχουσι και άλλοι αξιόλογοι σχολιαστές και κριτικοί των κειμένων μας, όπου σταδιακά και προσεχώς θα προβάλλουμε και των υπολοίπων τις σκέψεις. Αυτή η κυρία όμως επειδή με βομβαρδίζει κυριολεκτικώς με καθημερινά μηνύματα δεν μπορώ να αγνοήσω την φιλομάθειά της.

Αποφάσισα λοιπόν, μερικά σημαντικότατα και ανέκδοτα σχόλιά της όπου μου αποστέλνει προσωπικώς για την θεματολογία του Ιστολογίου «ΑΠΟΛΟΓΗΤΙΚΑ» να αρχίσω να τα δημοσιεύω στο προσωπικό μου ημερολόγιον διότι αδιαμφισβήτητα επιθυμώ να ακούγεται μέσω του ιστολογίου μου και η άποψις των αξιότιμων και φιλότιμων αναγνωστών/τριών μου.

Ακολουθεί η αξιόλογη επιστολή της, μία αρνητική κριτική αλλά κατά τά άλλα αξιόλογη κατά τινός αντιρρητικού κειμένου του συναδέλφου θεολόγου κ. Παναγιώτη Κατραμάδου, στενού συνεργάτη και αρθρογράφου του «ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΤΥΠΟΥ».

Μετά την επιστολή της θα προσπαθήσω να καταγράψω, κριτικώς, μερικές σκέψεις μου επί της επιστολής της επειδή δεν προλαβα να της την απαντήσω.

Δεν της απάντησα, λόγω του ότι: όλως παραδόξως, αμέσως μετά την επίσημη παραίτησή μου (11 Ιουνίου 2017, Κυριακή) (Δείτε εδώ την παραίτηση μου) από αρθρογράφος του «Ο.Τ.» ολόκληρο το επιτέλειον αυτού… Χμ!… Μα για πιο επιτελείον άραγε ομιλώ ο αφελής; Αφού ο π. Βασίλειος Βολουδάκης είναι ο «πνευματικός» επιτελάρχης, είναι ο «αόρατος» αρχισυντάκτης, είναι ο «διακριτικός» βοηθός του αρχισυντάκτου, είναι ο επώνυμος αρθρογράφος, ενίοτε είναι και ο ανώνυμος σχολιογράφος ή, κατόπιν ισχυρών ενδείξεων υπογράφωσι τά άρθρα του και μερικά κοπέλια του διευθυντηρίου, όπου όλοι αυτοί, δηλαδή μη κοροϊδευώμαστε, κατ΄ουσίαν ένας απόλυτος Μονάρχης με πολλά χαϊβάνια για οπαδούς, έπεσαν σαν τα κοράκια και τους κατανήστικους γύπες για να με κατασπαράξωσι διότι μυριστήκανε πτωμαΐνη.

 

 

Η ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ ΜΕΝΕΓΑΚΗ

 

Αγαπητέ και σεβαστέ Θεολόγε του Κυρίου καλημέρα ,

Να οδυρθώ η να γελάσω η κλαψωγελάσω με το κείμενο του Θεολόγου ! Κου Παναγιώτη Κατραμάδου !

Μήπως ήλθε η ώρα απλώς να υποθέσω ότι ο Ο.Τ στοχεύει στην εμπορικότητα και όχι πλεον στην υπεράσπιση της Εκκλησίας του Χριστού!

Ο κος. Κατραμάδος σαν θεολόγος γνωρίζει τα στάδια και τον αγώνα που πρέπει να διανύσει ένας άνθρωπος ώστε να φτάσει στη κατάσταση της Θεώσεως! Θα γνωρίζει  και πόσα πολλά μέλη της Εκκλησίας μας (μοναχοι κληρικοί λαικοί) κατόρθωσαν την εντολή του Κυριου (Άγιοι γίνεστε…) κάνοντας υπακοή στη Εκκλησία (συμπεριλαμβανομένων των Ι.Κανόνων).

Η να σφαδάσουσι από τα γέλια (έχει τουλάχιστον χιούμορ) στο σημείο που λεει να μη επικοινωνούμε με τον Πατριαρχη στελνοντας τους επιστολες κλπ και επιτέλους να τον αφήσουμε στο κόσμο το δικό του! Κανένας Ι.Κανόνας δεν ορίζει την λέξη “κοινωνία” έτσι! (Έχω ακούσει όμως από απλες κουβέντες ανθρώπων να εννοουν να μην συναναστρεφόμαστε καν και καταλαβαίνω και πλεον τους λόγους!!. Αλλά ο Ι.Κανόνας εννοεί τη Θεία Λειτουργία).

Κρίμα στις σπουδές της Θεολογίας… Κρίμα στο πλήρωμα της Εκκλησίας να περιμένει προφήτες και διδασκάλους από φοιτητές της Θεολογίας!..

Αγαπητέ αδελφέ εν Κυρίω χαίρετε πάντοτε να βρίσκεστε μεσα σε λίγους που παραμένουν απλά πιστοί..

Με εκτίμηση

Αναστασία Μενεγάκη

 

Η ΑΠΑΝΤΗΣΙΣ ΜΑΣ ΣΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ κ. ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΣ

Η κ. Αναστάσια σχολιάζει και διενεργεί μία αρκετά ενδιαφέρουσα αποφατική κριτική στο εν λόγω δημοσίευμά μας όπου περιλαμβάνει μία  ανταπάντησή μας σε μία επιστολή του θεολόγου κ. Παναγιώτη Κατραμάδου.

Είναι φανερόν, ότα τα συναισθήματα της είναι ανάμικτα, καθόσον μελέτησε το κείμενο του κ. Παναγιώτη Κατραμάδου.

Ο τίτλος και η διαδικτυακή δέσμη του κειμένου όπυ ασκεί κριτική η κ. Αναστασία είναι: ΕΚΤΕΝΗΣ ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ κ. ΠΑΝΑΓΙΩΤΗ ΚΑΤΡΑΜΑΔΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΙΖΟΝ ΙΕΡΟΚΑΝΟΝΙΚΟΝ ΖΗΤΗΜΑ ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΕΩΣ, http://apologitikaa.blogspot.com.cy/2017/06/blog-post_43.html .

Προσωπικά είμαι ευγνώμων προς τον συνάδελφο θεολόγο κύριον Παναγιώτη Κατραμάδο για τις όσες απαντήσεις επρόλαβε και εθέλησε να μου δώσει. Τις επεξαργάζομαι και τις βασανίζω όσο μπορώ και θα φροντίσω, άχρι καιρού, να τις δημοσιεύσω σταδιακά με τις ανάλογες ανταπαντήσεις από μέρους μου. Δεν υπόσχομαι όμως ότι θα δημοσιευθούν άπαντες ή και σύντομα.

Σε μερικά σημεία, έχει δίκαιο η κ. Αναστασία διότι κατορθώνει με ανδρεία να πιάσει τον ταύρο της κακοδοξίας από κέρατα.

Μπορεί πράγματι, μερικά γραφθέντα σημεία του κ. Παναγιώτη Κατραμάδου να μας φαίνονται κάπως αστεία, και αυτό ίσως να πρόκειται για εσφαλμένη κατανόηση μερικών εκκλησιαστικών ή θεολογικών ορολογιών ή λέξεων (είτε από μέρους μας είτε από μέρους των εναντίων).

Αυτό λ.χ. ούτως η άλλως (επι)συμβαίνει τακτικά, και μέσα στο Φιλολογικό και Γλωσσολογικό πλαίσιο, για μεγάλες λεξικολογικές και γλωσσικές διαφορές αναμεταξύ των ντοπιολαλιών και διαλέκτων της Ελληνικής Γλώσσας.

Το πρόβλημα νομίζω, ότι έγκειται, κυρίως, στη λεξικολογική και γλωσσική επικοινωνία μας. Ανάλογα και μάλλον σοβαρότερα προβλήματα, προκύπτωσι, ως γνωστόν και στην Φιλοσοφία της Γλώσσας, όχι μόνο στη Θεολογία.

Το σημαίνον σημείο όπου αντιλήφθηκε καλώς και δικαίως η πολυσέβαστη κυρία Αναστασία είναι ότι ο «Ο.Τ.» μετεβλήθηκε σε κακόδοξο «μεγαλέμπορα της Πίστεως». Και το τεκμηρειώνει άριστα, ότι υφίστατο μία υποδόρια και παγιωμένη ετερόδοξη άποψη, ότι σημαντικοί αρθρογράφοι-συνεργάτες του «Ο.Τ.», άμεσα ή έμμεσα, συνδεδεμένοι με τον «παντεπόπτη οφθαλμόν» π. Βασίλειο Βολουδάκη, παρερμηνεύωσι σφόδρα τον ιερό Κανόνα περί της Διακοπής του Μνημοσύνου (ιεράς Αποτειχίσεως).

Έχει δίκαιον η κ. Αναστασία όπου ξεκαθαρίζει, ότι ο ιερός Κανών σχετίζετε άμεσα με τη Θεία Λειτουργία και με άλλες ακολουθίες όπου γίνεται Κανονικά και σύμφωνα με την Λειτουργική Τάξη η μνημόνευσις των Επισκόπων. Βέβαια δεν εννοεί διόλου ότι η ιερά Αποτείχισις σημαίνει διακοπή της συμμετοχής μας στη Θεία Ευχαριστία ή Διακοπή της Κοινωνίας με την Καθολική Εκκλησία.

Το γενικό πρόβλημα, ή σύγχησις από πλευρά των Κληρικών και θεολόγων, η αλλοίωσις και η απόκλιση, σκόπιμη και μη, εξ όσον έχω αντιληφθεί, βρίσκεται νομίζω στην ερμηνεία του Εκκλησιαστικού Ιεροκανονικού και Θεολογικού όρου «Κοινωνία», «Συγκοινωνία», και Εκκλησιαστική «Επικοινωνία».

Συνεπώς, όταν κατανοήσουμε ομοθυμαδόν, τι και πώς ακριβώς ορίζονται και πώς ακριβώς, ερμηνεύονται και προσδιορίζονται, από την  Πατερική Θεολογία οι όροι «Κοινωνία», «Επικοινωνία» και «Συγκοινωνία», τότε πιθανόν να αντιληφθούμε κάπως καλύτερα προς τα πού γέρνει η πλάστιγγα, δηλ. η πάσα αλήθεια του θεολογικού πράγματος.

Βέβαια, έχω ξεκαθαρίσει μέσα στην εκτενή απάντηση μου κατά της επιστολής του εν λόγω συναδέλφου, ότι η Κοινωνία με την Εκκλησιαστική Επικοινωνία συνδέονται αλληλοπεριχωρούνται και δεν είναι απόλυτα ευκρινή τα όρια της μίας από την άλλη, διότι, το Εκκλησιαστικό Κανονικόν Δίκαιον δεν μας αποσαφηνίζει τέτοια διάκριση την οποία όμως διενεργεί (κάπως αυθαίρετα) ο κ. Παναγιώτης Κατραμάδος.

Μάλιστα ετόνισα, ότι η μία είναι προϋπόθεσις για την άλλη. Και το εδιατύπωσα αυτό, κυρίως, ως θεο-λογική και κανονο-λογική απόδειξη, περί της α-θεολόγητης διακρίσεως μεταξύ Κοινωνίας/επικοινωνίας.

Προσεχώς και λεπτομερώς επί του ζητήματος ίσως ξαναεπανέλθουμε αποσαφηνίζοντας ΑΠΟΔΕΙΚΤΙΚΩΣ εν δυνάμει και εν ακριβεία μερικά πράγματα.

Του Παναγιώτη Π. Νούνη

Advertisements

Ἀπαντῆστε

Συμπληρῶστε κατωτέρω τὰ στοιχεῖα σας ἢ πατῆστε σὲ ἕνα εἰκονίδιο γιὰ νὰ συνδεθῆτε.

Λογότυπος τοῦ WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ WordPress.com. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Εἰκόνα Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Twitter. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία στὸ Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Facebook. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιῶντας τὸν λογαριασμό σας στὸ Google+. Ἀποσυνδεθῆτε / Ἀλλαγή )

Σύνδεση μὲ τὸ %s σὲ ἐξέλιξη...